Szabályok
Dobáskód: A rendszer d6-t használ. Mindig két d6-tal dobsz. A két d6 közül a nagyobbik és két releváns tulajdonságod összegének kell nagyobbnak (szigorúan nagyobbnak) lennie, mint a célszám. A kockák robbannak, azaz a hatosokat újra dobod és a második dobás eredménye hozzájön az elsőéhez. A dupla hatos kritikus siker, a dupla egyes balsiker, célszámtól függetlenül. Néha az élet kegyetlen, ilyenkor a két kocka közül a kisebbik számít. Jellemzően ilyen esetek: el vagy átkozva, lombkoronában próbálsz úgy mozogni, hogy két végtagod tele van, az ellenfeled egy rohadék és ilyen képessége van.
Tulajdonságok: 9 tulajdonság van (lsd. lent), mindegyik -4-től +4-ig terjedhet. Karaktergeneráláskor mindegyik 0-ról indul és kapsz 5 elosztható pontot. Ha valamelyik tulajdonságodat csökkented, egy másikat növelhetsz ugyanannyival. Karaktergeneráláskor +2-nél nem lehet nagyobb tulajdnságod (-4-es lehet). A kilenc tulajdonság:
Erő: ez a legfontosabb tulajdonság, mert közelharcban ezzel támadhatsz, ha nagy akkor kevesebb levonást kapsz a kaja cipelése miatt és nehéz terepen futáskor (lsd. Nagy Menekülés) erre kell dobnod.
Ügyesség: ez a legfontosabb tulajdonság, mert ezzel bármilyen támadódobást tehetsz, kitérhetsz, lopakodhatsz, fára mászhatsz és hacsak nem különleges a helyzet, akkor ez határozza meg a futási sebességed.
Állóképesség: ez a legfontosabb tulajdonság, mert ezzel is ellen lehet állni támadásoknak (lsd. harc) és az életerőd a 10+állóképesség képlettel számolódik, illetve ez határozza meg, hogy mennyi ideig tudsz fárasztó tevékenységet (pl. menekülés) folytatni.
Látás: ez a legfontosabb tulajdonság, mert távolharchoz használható és a ragadozók vagy ennivalók észlelésében segít.
Hallás: ez a legfontosabb tulajdonság, mert ezzel észlelhetsz ragadozókat akkor is, ha eltakarja őket a növényzet, illetve a madárhangok figyelésével rengeteg információra tehtsz szert a környezetedről.
Szaglás: ez a legfontosabb tulajdonság, mert ez a macskaféle ragadozók elsődleges észlelési módja, segít meghatározni az ellenfelek erőszintjét és ea "megérzés" szerű dolgokat is ezzel dobod.
Szerencse: ez a legfontosabb tulajdonság, mert szinte bárhol felhasználhatod, de vigyázz, mert aki csak a szerencsére bízza magát, könnyen pórul járhat (értsd: lesznek olyan szörnyek, amik ellen csúnyán szívsz, ha használni akarod).
Ész: ez a legfontosabb tulajdonság, mert ezt dobhatod bármire, amihez kicsit gondolkozni kell pl.: a klasszikus "érdemes-e belekötnünk ebbe a lénybe?". A buta gorillák pedig általában nem élnek sokáig.
Kussolás: ez a legfontosabb tulajdonság, mert mindenfajta lopakodás (ami a játék egyik lényege) ezt használja. Elvégre a ragadozók nem tudnak elkapni, ha nem tudák, hogy hol vagy.
Próbadobások menete: elmondod, hogy mit akarsz csinálni, és hogy milyen tulajdonságokkal akarsz dobni. Ha a mesélőnek nem tetszik megvétózhat egyes tulajdonságokat. A mesélő az szóba került és elfogadható tulajdonság-kombókhoz mond célszámokat. A neked szimpatikusra dobsz.
Lopakodás: A csapat minden tagja dob. Ha több a sikertelenség, mint a siker, akkor az aktuális fenyegetés (ami elől bújkáltok) észrevett benneteket, egyébként nem. A sikertelenségek ezen felül az adott lény vadászterületén összeadódnak és ha ez elér egy előre meghatározott számot, akkor a terület csúcsragadozója megtalál benneteket. Ilyenkor érdemes árkon-bokron keresztül visszarohanni a faluba és imádkozni, hogy ne jöjjön végig utánatok. Ez a Nagy Menekülés.
Harc: Ha megtámadsz egy lényt, akkor túl kell dobnod a védelmét és minden pont, amivel többet dobtál, mint a védelme lejön az életerejéből. Ha téged támadnak meg, akkor védődobást teszel (pl.: ügyesség+szerencse kitérésre, állóképesség+szerencse sebtűrésre, erő+állóképesség hárításra stb.), és amennyivel a védődobásod az ellenfél támadóértéke alatt van, annyit sebződsz. (NPC-knek statikus támadó- és védőértékük van.) Az életerőd 10+az állóképességed. Harcban három távolság van: közeli, roham és távoli. Ha valakivel közeli távolságban vagy, akkor közelharcoltok. Ha valakivel rohamtávban vagy, akkor használhatsz távolsági fegyvert, vagy berohamozhatod. A "távoli" távból csak távolsági fegyverek használhatóak. A távok között mozogni egy kör (ergó nem tudsz utána támadni, kivéve ha rohamozol). Ha a közeli távból akarsz menekülni, sikeres próbát kell tenned (Erő, Ügyesség, Állóképesség, Szerencse valamilyen kombinációjával).
Fegyverek: minden fegyvernek van egy-két speciális tulajdonsága
Szakóca: hatékonyabban lehet vele páncélokat áttörni, egykezes
Dárda: +1 támadóérték ha rohamozol, célzott támadásokra +1 sebzés, kétkezes
Kőbalta: hatékonyabban lehet vele páncélokat áttörni, kritikus ütésnél +1d3 sebzés, egykezes
Íj: távolsági fegyver, kritikus ütésnél +1d3 sebzés, kétkezes
Improvizált fegyver (felkapott kő, husáng, egy kézben forgatott dárda): semmi
Harapás: +1 célszám eltalálni az ellenfelet, fertőző
Célzott támadás: +2 célszám, találat esetén a célzott testrésztől függő jóság (extra sebzés, lesántul stb.).
Célzás: ha egy körig célzol az ellenfélre még egy releváns tulajdonságodat hozzáadhatod a következő támadásodhoz.
Nagyjából ennyi. Szombatig is itt egy kép: